Tics.

Jesper Salén pratar ju ofta om det här med politisk korrekthet. Letar man efter det behöver man inte läsa hans blogg. http://www.aveny.se/index.php?page=bloggar&content=read&id=51

(Som är väldigt bra!)

Skyddad av denna inledning:

Jag kom och tänka på när jag var liten. Eller mycket mindre iallafall, så  var jag på ett läger då man skulle leka blink leken. Ni vet, stolar står i en ring, hälften av alla står bakom stolarna och resten sitter på stolarna. En stol är tom, och den som står bakom den ska blinka till sig  en som ska sitta där. Så de bakom stolarna håller fast de sina genom att hålla i axlarna.

Det var bara det att två stycken som stod bakom stolarna hade tics. De blinkade kraftigt och okontrollerat. De som skulle sitta på stolarna sprang som yra höns, för ingen visste om blinkningen var med flit eller ofrivillig.

Hahaha, det var otroligt roligt.

Ingen skrattade åt de med Tics, alla skrattade åt varandra. Efter det blev jag och en av dom med tics riktigt bra vänner.

Man ska inte tycka att allt är opassande hela tiden.

Tänk vad roligt vi fick.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0