Sprängdeg.

Imorse inser jag att jag har tid att testa microgröt, istället för att som alla andra dagar slänga in de två grynsorterna på med kastrullen på spisen  - Hoppa in i duschen - ut ur duschen och gröten är klar.

Ändrar om morgon vanorna ( det tar emot ) sätter in grötmixen i micron och under tiden bäddar jag sängen... tänder ljus... viker filt... ( shit vad mycket man hinner på 3 minuter egentligen) tänder adventsljus och gran...

                                                         -------

12 timmar senare

Kommer hem och kollar in i kylskåpet, vad går ut de närmsta dagarna som jag måste äta upp pronto?
Soppa+ baguette.

Micrar soppan. ....

                                                     --------

Sammanfattningsvis av den här dagen med Micron:

- 0700: Micrar gröt för första gången.
          ---> Gröten sprängs. 
         ----> Tillbringar åtaliga minutrar åt att städa microvågsugn ren av total täckning av gröt.

- 1900: Micrar tomatsoppa. ( samtidigt lyssnar jag på hög musik.)
       -----> Soppan gör uppror och det är blodbad i micron. Micron är melerad i rött och vit.
       -----> överväger om det faktiskt  inte är rätt charmigt över en micro i röda skiftningar???



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0