Hallwyska Palatset.

Jag var där i somras och gick omkring med hörlurar och en mobiltelefon som man skulle blippa mot olika läsare i olika rum.

Jag var där med en mycket nära vän och jag och han sprang runt i Palatset i Stockholm.
Bild lånad från Hallwyskas hemsida

Man blippade alltså den lånade mobil telefonen på olika pelare och en röst berättade då om de olika rummen. Man kollade på speciella dolkar, trappan där frun i huset ramlade och dog ( högst obehagligt att gå uppför den trappan sedan) Och andra små anekdoter om tavlor, samlingar och familje medlemmar.

Det roliga med detta taggande och blippande var att den som blippade millisekunden först på plattan fick alltså höra allt en millisekund tidigare än den andre.
Henry blippade först och jag strax därefter. Hans huvud kollar på ena väggen och sedan upp i taket. Berättar rösten i huvudet berättar alltså sekunden efter i mitt huud att jag ska kolla på den ena väggen och jämföra med taket.
Det blev alltså en makt kamp om vem som skulle få höra allt först.

Jag fintade Henry och blippade först och började sedan kolla intresserat i kakelugnen. Självklart så sa inte rösten det till Henry och han började undra om det var något fel på hans hörlurar?
Jag sa ljög och sa att han fick verkligen inte missa det där med kakelugnen.
Henry mixtrade och höll på.

Det gav mig försprång på två rum före Henry!

Summan av Kardemumman, det är värt ett besök på Hallwylska Palatset, särskilt nu under jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0